Mobilräkning

Ligger i soffanmed benen i högläge i mitt gamla rum.
Är helt död,i dag har jag bara jobbat i fem timmar..

Lyssnar lite musik och kollar tv.
Har en sådan dag i dag då man är extra känslig.
Jag och mamma lipade till Idol förut.
Kom och tänka på att jag ska vara borta i 6 veckor
att ringa ifrån Bali med telenor kostar 33kr/min. Ta emot 29kr/min.
Men sms kostade "bara" 3,50/sms.
Och att jag kommer sakna alla "mina" här hemma.

Ett sms till mamma i veckan är 21 kr
Ett sms till Sophia i veckan är totalt 42 kr
Ett sms till Patrik i veckan är totalt 63 kr.
Några till pappa också kanske, totalt 77 kr
och några extra som "buffert"
Några mms för 10 kr, är cirkus kanske 60 kr.
det blir  151 kr extra utöver mina fasta kostnader.
Hahahahhahaha, I wish!

Jag kommer ju ha en mobilräkning lika stor som den jag fick nu.
Skit också,
tur iallafall att "sociala medier" finns, som Facebook och Skype.
Ska bland annat besöka mammas jobb i morgon just för att hjälpa henne att installera Skype på datorn.
Bra grej bra grej!

Men ska bli roligt att åka, hoppas vi får det bra också!

Man jag ville få fram var iallafall att jag blev rörd idag, när jag insåg
att jag kommer saknar några väl utvalda här hemma.
Det kommer faktiskt till och med vara jobbigt!
Då förstår jag hur Johanna kommer ha det.
Stackars henne, vi får ligga och skeda i 6 veckor :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0