Dreams

Sophia min kära vän skrev ett väldigt fint inlägg idag,
om drömmar.
http://illdowhateverittakes.blogg.se/

Kan inte sova och började tänka.
Man har din drömbild om hur livet ska vara, men om det inte blir så.
Om man gör fel val på vägen, vad händer då?
Kan man rätta till sned steg på stigen?
och gäller det allt, kärlek, vänner och jobb?

Om jag jobbar som bagare eller delikatesskvinna ett tag, förstör det mina
jobbdrömmar då?
Eller kommer de göra så jag väljer en annan stig?

Och vad händer om man fastnar på stigen, hjälper någon en då?
Vännerna hjälper dig att hålla rätt kurs

Detta är min första period som jag känner mig fri,
jag trivs kanske inte alltid, men ett litet lugn har infunnit sig.

Jag gör mina egna stigar, ibland är de branta och hala och ibland alldeles
underbara och gröna.
De är branta och hala för att du skall uppskatta de gröna så mycket mer.

Men man bär alltid på en väska av minnen, ibland är den tyngre ibland lättare.
Men vänner hjälper dig att bära den när den är för tung, eller så kämpar man bara lite extra.


Vad gör dig lycklig, vad gör dig lugn, en s tilla stund i gräset, ett strå i din mun.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0